Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč mám rád vánoce

Někde jsem tu četl příspěvek Proč nemám ráda Vánoce. Kvůli vyváženosti, která je v médiích potřeba, jsem se rozhodl napsat blog Proč mám rád Vánoce. Miluji ji od dětství až doposud (je mi 53) a milovat je budu navždy. Tak přísahám

Vánoce v dětství mám spojené s mojí babičkou Růženkou. Jako by mi lásku k Vánocům předala. Spolu jsme pekli vánoční cukroví, já ujídal těsto. Spolu jsme připravovali vaječný koňak, já ochutnával. Dnes by ji za to možná zavřeli, neb nabádání dětí k alkoholu je trestné. Ale bylo to jen na špičku jazyka a nezanechalo to na mně trvalé následky. Jen ten stromeček jsme spolu nezdobili. To dělal vždycky ježíšek. Bramborový salát a kapr, který pár dnů proplouval naší vanou byla samozřejmost. U rozsvíceného stromečku s voskovými svíčkami a prskavkami jsme zpívali koledy. Po pomalém rozbalování dárků jsme přešli na vánoční tradice. Krájení jablíček, házení pantoflí, hádání co je pod hrníčky a nesměly chybět ani skořápky ořechů se svíčkama. Ještě jsem si vzpomněl na pana Kadlčíka, který před našim vchodem, kolem čtvrté hodiny, troubil na trubku vánoční koledy. A řeknu vám, když byl sníh, mrzlo a bylo jasno, nebyl na světě krásnější zvuk. Nu a po večeři a nějakém tom povídání jsem usínal u rozsvíceného stromku, vždy to byl smrček, a četl jsem si až než zhasla poslední svíčka. Ve vůni jehličí, svíček, prskavek a jejich dýmu, ve vůni cukroví, koňaku a lásky mojí babičky. V kuchyni praskal oheň v kamnech a já se šťasten nořil do štědrovečerní noci.  A tady vznikla láska k Vánocům. Na dárky si už moc nepamatuju, ale největší radost jsem měl vždycky z knihy.

     No, a to co jsem před chvílí popsal jsem přenesl i do mé dospělosti. K pár změnám však došlo. Smrček vystřídala borovice. Kapra už nemáme ve vaně. Vaječný koňak neděláme. Babička už bohužel dávno nežije. Koledy nezpíváme, ale posloucháme je už několik dní před Vánocemi. Voskové svíčky nahradili elektrické. Namísto pana Kadlčíka troubí koledy před naším domem a pak postupně na dalších místech vesnice jiní dva pánové. Sníh a mráz je málokdy. Před domem jsou osvětlené stromy. Děti se těší na Vánoce celý rok, stejně jako já. Ten den, jako by se zastavil čas. Najednou je všechna nepohoda, hádky, rozmrzelost a já nevím co všechno, pryč. Jako by nám to někdo odebral a vylil na vás kýbl lásky. Jsme tak nějak automaticky šťastní a radostní. Vše plyne „na pohodu“. Lidé si někdy říkají, pane Bože, kolik let tu ještě budu nebo dopřej mi co nejvíc let.  Já si říkám, Bože, dopřej mi co nejvíc Vánoc. 

     Pan Werich říkával, špetku neděle do všedního dne. Já s ním souhlasím, a ještě říkám špetku Vánoc do každého všedního dne.

Autor: Pavel Remeš | čtvrtek 12.12.2019 9:51 | karma článku: 17,08 | přečteno: 310x
  • Další články autora

Pavel Remeš

Riduál je rituál pro dva.

Rituál je krásné slovo. Kdyby se místo písmenka T dalo písmenko D, vznikl by z toho RIDUÁL . Byl by to vlastně rituál pro dva.

21.11.2023 v 22:58 | Karma: 5,60 | Přečteno: 83x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Stoupněte si do fronty, i když tu žádná není .....

někdy se striktně držíme předpisů a nařízení a neuvědomíme si, jak to může být v určité situaci směšné. Jsme obětí nařízení, která nám zatemňují mozek a vlastní uvažování či vyhodnocení situace je nám vzdálené.

2.11.2023 v 22:48 | Karma: 16,95 | Přečteno: 345x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Jaxem se tuto planetu zachránit rozhodl

jak každý z nás může ihned na záchranu planety přispět. Stačí se omezit v maličkosti - v počtu výdechů.

15.7.2023 v 3:04 | Karma: 17,30 | Přečteno: 257x | Diskuse| Ostatní

Pavel Remeš

Identifikuji se jako kůň a na podzim vyhraji velkou pardubickou.

zdá se, že dnes může být kdokoli kýmkoli či čímkoli. Fantazie či porucha osobnosti nezná mezí a tak trošku popustím uzdu fantazie neb vše možným zdá se být.

10.7.2023 v 0:40 | Karma: 28,51 | Přečteno: 572x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Co mi dalo koronavirové období

Hodně se o situaci s covidem napsalo a ještě napíše. Spousta protichůdných informací. Ze svého pohledu naprostého lajka napíšu dvě věci, které jsem si v souvisloti s covidem a jeho obdobím uvědomil.

4.6.2020 v 22:36 | Karma: 14,00 | Přečteno: 347x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:05

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 612x
Mam rad sport, hudbu, film, knihy. Nechci komentovat vnější svět. Chci jen zaznamenávat svoje drobné každodenní postřehy. Věřím v dobro a selský rozum. Moje pravda nemusí být stejná jako vaše, ale dovolte mi v ní věřit. Chci, aby se mezi nás opět vrátila láska, pokora, úcta, tolerance a respekt

Seznam rubrik