Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rodičové pořídili svou chajdu v r. 1968. Lesní klasika - nicméně vše ručně. Nejvíce pak namáhavé řezání. Když jsem stavěl rekre chalupou na důchod - Pak důležité prvky. 1) Plyn topení s ÚT - náklad rozumný + věk nabíhá. Na Termostat sice brejle, ale tak se topit dá! 2) Ihned myslet na dvojkomín! Plyn + krbo - kamna, na dřevo! Vedle romantiky i nutnost záložního zdroje tepla. Viz.nyní kalamity - Plyn jde, ale nejde elekřina - Pak kotel nejede! Už jedině sekyrky Fiskars - malá + větší. Konec klínků! I sranda, důležitá. Dle velikosti člověka - si pořídit výšku pařízku! Pak jasně - Čím mokřejší dřevo - tím se lépe štípe a uložit (2-3 roky). Úder do polena - Nikdy na střed - Vždy na okraj - pak pukne samo. Však to znáte ... Zdraví dr. Voštěp :-)

0 0
možnosti

P67a80v38e97l 58R15e67m56e98š

15. 1. 2019 21:29

páni, krásné shrnutí. děkuji!

1 0
možnosti

S dobrou sekerou je to sport i pro ženy. Nakonec přijde oddechové štípání třísek na zatápění. To dělám obzvlášť ráda. Jenže už dva roky bydlím v domě s plynovým topením, nu, što sděélat.;-)

1 0
možnosti

P22a54v56e64l 58R86e35m74e71š

15. 1. 2019 19:59

tož já mám taky plyn, ale k tomu jsem si pořídil krb, abych si aspon občas zaštípal

2 0
možnosti

Jo souhlas, ale čím su starší, tim závistivěji pokukuji po elektroštípačce, bo pokud se mi dostane pod sekyru sukovité, tvrdé dřevo jeden úder to nevyřeší. ;-D;-D;-D

1 0
možnosti

P64a10v17e10l 27R38e70m93e98š

15. 1. 2019 20:02

loni jsem si elektroštípačku půjčil. Parádní věc. Za hodku jsem se v tom rozštípaném dřevě ztratil. Ale sekera je sekera.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS