Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zbraň hromadného ničení – plastové víčko

Občas zavítám do vnějšího světa a ocitnu se v Absurdistánu. Tentokrát se mi to stalo při návštěvě představení Lord of the Dance. Nechodím na fotbal, hokej apod. Proto jsem zřejmě neznalec a stal jsem se zaskočencem.

     Těšil jsem se. Moc. Před pár lety jsem Lord of the Dance viděl a věděl jsem, že i toto představení bude dobře využitý čas a bohatý kulturní zážitek spojený s časovou dimenzí TEĎ A TADY, tedy kdy vnímáte opravdu jen ten okamžik. Povedlo se. O samotném představení psát ale nechci.

     Přijel jsem asi o hodinu a půl dřív očekávaje problémy na dálnici. Nebyly. Usedl jsem téměř na prázdnou plochu a po chvilce ošívání jsem se vydal koupit si džus a plechovku nealka. Usměvavá obsluha mi nápoje prodala a plastové víčko z malé láhve od džusu odložila na bok. Když jsem ji o víčko poprosil, protože jsem se bál, abych nápoj nevylil a mohl si jej kdykoli uzavřít, v ten moment jsme si ocitl v - onom Absurdistánu. Řekla mi totiž, že si jej vzít nemohu. Napadla mne logická otázka, jediné slůvko, kterým nás bombardují malé děti. PROČ? Odpověď – PROTOŽE BYCH TÍM MOHL NĚKOMU UBLÍŽIT. Teď bych rád udělal chvilku ticha, které nastalo, ale nevím jak napsat ticho. Chtěl jsem se zeptat, zda vypadám jako člověk, který by dokázal plastovým víčkem vymlátit půlku stadionu, ale namísto toho jsem se jen zmohl na nějaké zakoktání, že to snad není možný nebo tak něco. Milá paní se omlouvala slovy NAŘÍZENÍ. Co všechno se dá za tohle slovo schovat.

     Když jsem si odnášel plastovou lahev a plechovku piva, zaslechl jsem kolegyňku jak říká, zajímavé a plechovku piva a láhev si vzít může, tím přece taky může někoho trefit. Prima postřeh. Ta osoba je zřejmě chytřejší než vydavatel onoho nařízení. Cestou na plochu se rozjely moje myšlenkové pochody. Co ještě může být nařízeno, aby bylo úplně, ale úplně bezpečno. Nešel jsem přece na fotbal nebo rockový koncert, kde pravděpodobnost nějakého incidentu je velmi vysoká.

     V hlavě jsem probíral na jaké další nebezpečné zbraně pořadatel zapomněl. Co takhle boty. Kdybych je během koncertu po někom hodil, jistě by to bolelo (víc než víčko). A teprve kdybych měl boty s ocelovou špičkou. Nebo tkanička v botě, mohl bych při koncertní tmě uškrtit člověka sedícího přede mnou. Klíče od auta, mobil, peněženka, to vše je těžší než víčko. Co teprve moje pěsti? Nejsem žádnej Šetrhend, ale ránu bych asi dokázal dát. Židlička také nebyla přišroubovaná k zemi….

     Kam až dojdeme? Budeme v rámci bezpečnosti jednou sedět nazí s pouty na rukou každý v individuální prosklené buňce, abychom nebyli oním potenciálním nebezpečím. Nebo raději zrušíme všechna představení. Naštěstí ani tenhle Absurdistán nepřebil dvouhodinovou kulturní masáž mojí duše. Jen šmouha k zamyšlení nad jednou z mnoha podivností vnějšího světa. Přeji šťastný den bez víček. Tosh tak.

Autor: Pavel Remeš | pondělí 4.3.2019 8:30 | karma článku: 31,16 | přečteno: 1203x
  • Další články autora

Pavel Remeš

Riduál je rituál pro dva.

Rituál je krásné slovo. Kdyby se místo písmenka T dalo písmenko D, vznikl by z toho RIDUÁL . Byl by to vlastně rituál pro dva.

21.11.2023 v 22:58 | Karma: 5,60 | Přečteno: 83x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Stoupněte si do fronty, i když tu žádná není .....

někdy se striktně držíme předpisů a nařízení a neuvědomíme si, jak to může být v určité situaci směšné. Jsme obětí nařízení, která nám zatemňují mozek a vlastní uvažování či vyhodnocení situace je nám vzdálené.

2.11.2023 v 22:48 | Karma: 16,95 | Přečteno: 345x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Jaxem se tuto planetu zachránit rozhodl

jak každý z nás může ihned na záchranu planety přispět. Stačí se omezit v maličkosti - v počtu výdechů.

15.7.2023 v 3:04 | Karma: 17,30 | Přečteno: 257x | Diskuse| Ostatní

Pavel Remeš

Identifikuji se jako kůň a na podzim vyhraji velkou pardubickou.

zdá se, že dnes může být kdokoli kýmkoli či čímkoli. Fantazie či porucha osobnosti nezná mezí a tak trošku popustím uzdu fantazie neb vše možným zdá se být.

10.7.2023 v 0:40 | Karma: 28,51 | Přečteno: 572x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Co mi dalo koronavirové období

Hodně se o situaci s covidem napsalo a ještě napíše. Spousta protichůdných informací. Ze svého pohledu naprostého lajka napíšu dvě věci, které jsem si v souvisloti s covidem a jeho obdobím uvědomil.

4.6.2020 v 22:36 | Karma: 14,00 | Přečteno: 347x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 612x
Mam rad sport, hudbu, film, knihy. Nechci komentovat vnější svět. Chci jen zaznamenávat svoje drobné každodenní postřehy. Věřím v dobro a selský rozum. Moje pravda nemusí být stejná jako vaše, ale dovolte mi v ní věřit. Chci, aby se mezi nás opět vrátila láska, pokora, úcta, tolerance a respekt

Seznam rubrik