Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Štípání dříví

Taková prima činnost, při které si odpočinete a ještě vás může ledacos napadnout. Prima relax a protažení celého těla. 

     Dnes jsem štípal dřevo. Je to vyloženě mužská záležitost. A hernajs, abych nebyl nazván sexistou, tak samozřejmě mohou štípat dříví i ženy. Koneckonců žijeme v době, kdy někteří muži jsou, se cítí nebo chovají jako ženy a naopak některé ženy se cítí, jsou či se chovají jako muži. Jo a taky aby to bylo genderově vyváženo, tak samozřejmě štípat mohou i ti co nejsou ani muži ani ženy, já vlastně nevím jaxe jim říká (TO, ONO..), v občance prý mají 0 nebo X, teď nevím. A já naiva si vždycky myslel, že pohlaví jsou dvě. No, a abych nedostal nějaký ten ban či co, nebo nebyl nazván rasistou, tak samozřejmě štípat dřevo může i člověk jakékoli pleti či vyznání (já už ani nevím, jestli se může napsat černoch – ano, domnívám se, že i v Africe se může štípat dřevo, nebo taková ta skupina co žije u nás). To jsem odskočil, ale jen jsem chtěl, abyste mohli číst dál. Možná by bylo vhodné vydat slovník zakázaných slov, abychom se přes bany dostaly k jádru věci.

     Štípání dříví je úžasná věc. Měl by ho praktikovat každý. Procvičíte celé tělo, zbavíte se stresu a agrese, příjemně se unavíte (zvláštní spojení, příjemně se unavit, to je něco jako být nepříjemně čilý). Stala se mi zvláštní věc. Koneckonců zvláštní věci se dějí pořád. Postavím malý špalíček na velký špalek. Rozmáchnu se, dám do toho co nejvíc, protože nejraději mám, když dřevo rozseknu jedním máchnutím. Takže nápřah, soustředění, rána a …..ejhle, malej špalek vcelku a velkej na kterém štípám je na tři kusy. V ten moment mi proběhlo hlavu, že i malá věc může udolat velkou, že i malý člověk může porazit velkého, že i člověk jdoucí proti davu, může něco dokázat.

     Našel jsem jinej špalek a pokračoval dál. Honily se mi hlavou další myšlenky. Je zajímavé, že někdy vezmete malé poleno a řeknete si – tak tebe dám na první ránu. A jejda. Sekera se zasekne, nejde vytáhnout, mlátíte znova a pořád nic. Potvora, narůstá zuřivost, agrese, frustrace, malej prťavej špalek přemohl obří sekeru, vaši sílu, odhodlanost a namísto špalku je zasaženo vaše ego. Tak jednoduchá a jasná věc a ono nic. A jindy zase vezmete špalek, velkej jako takový to hospodářský zvíře a řeknete si hm, taxtebou to bude těžký. Jedna rána, bezmyšlenkovitě, bez důrazu, odevzdaně s tím, že to na jednu ránu nepůjde a vida, jedna rána stačí. Uvědomil jsem si, že je to jako v životě. Někdy tlačíte, jdete násilím, moc chcete a vono nic. A jindy, hleďme, odevzdanost, necháte věci jen tak proplynout, netlačíte na pilu, a ono to jde.  Asi to tak má být. Neumím si představit, že by člověk pořád jen vyhrával. Takže se dřevem je to remíza a to je slušnej výsledek. Tosh tak. A stejně si myslím, že je to vyloženě chlapská záležitost.

Autor: Pavel Remeš | úterý 15.1.2019 18:43 | karma článku: 14,26 | přečteno: 366x
  • Další články autora

Pavel Remeš

Riduál je rituál pro dva.

Rituál je krásné slovo. Kdyby se místo písmenka T dalo písmenko D, vznikl by z toho RIDUÁL . Byl by to vlastně rituál pro dva.

21.11.2023 v 22:58 | Karma: 5,59 | Přečteno: 82x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Stoupněte si do fronty, i když tu žádná není .....

někdy se striktně držíme předpisů a nařízení a neuvědomíme si, jak to může být v určité situaci směšné. Jsme obětí nařízení, která nám zatemňují mozek a vlastní uvažování či vyhodnocení situace je nám vzdálené.

2.11.2023 v 22:48 | Karma: 16,95 | Přečteno: 343x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Jaxem se tuto planetu zachránit rozhodl

jak každý z nás může ihned na záchranu planety přispět. Stačí se omezit v maličkosti - v počtu výdechů.

15.7.2023 v 3:04 | Karma: 17,30 | Přečteno: 257x | Diskuse| Ostatní

Pavel Remeš

Identifikuji se jako kůň a na podzim vyhraji velkou pardubickou.

zdá se, že dnes může být kdokoli kýmkoli či čímkoli. Fantazie či porucha osobnosti nezná mezí a tak trošku popustím uzdu fantazie neb vše možným zdá se být.

10.7.2023 v 0:40 | Karma: 28,51 | Přečteno: 572x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Co mi dalo koronavirové období

Hodně se o situaci s covidem napsalo a ještě napíše. Spousta protichůdných informací. Ze svého pohledu naprostého lajka napíšu dvě věci, které jsem si v souvisloti s covidem a jeho obdobím uvědomil.

4.6.2020 v 22:36 | Karma: 14,00 | Přečteno: 347x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

I kytka se musí rozhodnout

Tento snímek jsem pořídil na skalce před pár lety. Od té doby jsem nic podobného neviděl. Tulipán zřejmě musel volit mezi dvěma barvami

25.2.2020 v 8:46 | Karma: 10,35 | Přečteno: 151x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Proč mám rád vánoce

Někde jsem tu četl příspěvek Proč nemám ráda Vánoce. Kvůli vyváženosti, která je v médiích potřeba, jsem se rozhodl napsat blog Proč mám rád Vánoce. Miluji ji od dětství až doposud (je mi 53) a milovat je budu navždy. Tak přísahám

12.12.2019 v 9:51 | Karma: 17,08 | Přečteno: 310x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Dominika Gottová vyčítá Jiřině Bohdalové a Jiřina Bohdalová reaguje na drsná slova ….

Přemýšlím, proč lidé se sebou mluví skrz média. Haló,sezname, prosím, vyřiď tomu a tomu, že mne fakt naštval. Pak se přes seznam ozve protistrana. Prostý lid se tím baví a očekává další články. Mně je z toho smutno.

15.10.2019 v 14:53 | Karma: 17,59 | Přečteno: 640x | Diskuse| Společnost

Pavel Remeš

DILEMA - zmrzku o korunu méně nebo nic?

Znáte to, nepřekonatelná chuť nebo touha a něco málo k tomu chybí. Velmi často se rozhodujeme mezi 2 a více možnostmi. U maličkostí i věcí velkých. Tady šlo o maličkost, ale s velkou touhou.

28.9.2019 v 17:56 | Karma: 9,20 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Tož bylo to odstranění grafity odborné nebo nebylo

Nečekal bych, že odstranění grafity na Karlově mostě přebije na pár dnů Trumpa, Koreu i Babiše. Rozhodně je to však zajímavější než neustálé omílání stejných věcí dokola.

1.8.2019 v 23:47 | Karma: 35,95 | Přečteno: 1125x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Doba strávená čekáním by se neměla započítávat do celkové délky života.

Znáte to. Čekáte na něco, čekáte na někoho. Při čekání na nápad o čem psát mne napadlo, kolik času člověk stráví čekáním.

26.6.2019 v 10:37 | Karma: 6,90 | Přečteno: 193x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Dobrý člověk (úředník) ještě žije.

Nejmenované město, nejmenovaný úředník. Velká pochvala za lidský přístup. Asi nemohu zveřejnit jméno. Škoda.

24.6.2019 v 15:50 | Karma: 16,06 | Přečteno: 488x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Boj proti zesměšňování soupeře – takové výsledky nechceme.

K napsání tohoto článku mne inspiroval pan Nožička, bloger, kterého mám rád. Neříkám to, proto, že doufám, že si to přečte, ale prostě proto, že to tak je.

18.6.2019 v 17:40 | Karma: 41,13 | Přečteno: 4113x | Diskuse| Sport

Pavel Remeš

Tulipán - květů pán

Tulipán je pro mne symbol pozdního jara. Miluji jeho jednoduchost, vůni a barvy. Obdivuji tulipánová pole v Holandsku. Líbil by se mi u nás, třeba místo řepky.

16.4.2019 v 11:43 | Karma: 6,48 | Přečteno: 124x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Čističky vody už nestíhají odbourávat to, co se dnes ve vodě nachází – jupíí

Tak tohle je vynikající zpráva pro všechny inženýry, vědce, budoucnology, pro ty, kteří chtějí zbohatnout apod. Špatná zpráva pro prostý lid. Řešení je prosté. Postavíme čističky čističek.

31.3.2019 v 9:31 | Karma: 20,82 | Přečteno: 467x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Okurek v plastu - proboha proč?

Vždycky když nakupuji okurky (nemám-li svoje vlastní), říkám si PROČ obalen v plastu? Kdy se ozve ÚOO ( Úřad na ochranu okurek).

26.3.2019 v 18:52 | Karma: 19,50 | Přečteno: 903x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Jak jsem dostal poštu do problému její vlastní vinou

Zvolil jsem netradiční metodu vrácení dvacky kamarádovi, který bydlí kousek ode mne - Českou poštu.

7.3.2019 v 20:22 | Karma: 21,19 | Přečteno: 926x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Zbraň hromadného ničení – plastové víčko

Občas zavítám do vnějšího světa a ocitnu se v Absurdistánu. Tentokrát se mi to stalo při návštěvě představení Lord of the Dance. Nechodím na fotbal, hokej apod. Proto jsem zřejmě neznalec a stal jsem se zaskočencem.

4.3.2019 v 8:30 | Karma: 31,16 | Přečteno: 1203x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Ohleduplnost – kam se poděla? Já ji našel.

Již poněkolikáté projíždím pohořím Biokova v Chorvatsku. Úzká cesta na kterou se vleze 0,9 vašeho auta. Klikatí se v horách z jedné strany skály, z druhé strany příkrý sráz. Po všech zkušenostech se mi vybavuje slovo OHLEDUPLNOST.

7.2.2019 v 11:46 | Karma: 18,24 | Přečteno: 466x | Diskuse| Cestování

Pavel Remeš

VV - vzpoura věcí

Znáte to. Nemusí být ani pátek třináctého, může být třeba úterý šestého nebo neděle dvacátého a najednou je celý den a svět proti vám. Nic se nedaří. Polejete se kávou, nemůžete najít lžíci na boty, ujede vám autobus...

31.1.2019 v 9:18 | Karma: 11,24 | Přečteno: 243x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 612x
Mam rad sport, hudbu, film, knihy. Nechci komentovat vnější svět. Chci jen zaznamenávat svoje drobné každodenní postřehy. Věřím v dobro a selský rozum. Moje pravda nemusí být stejná jako vaše, ale dovolte mi v ní věřit. Chci, aby se mezi nás opět vrátila láska, pokora, úcta, tolerance a respekt

Seznam rubrik