Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Povolání, které není pro mne - profesionální balič dárků

Je sice po vánocích, ale balit dárky lze po celý rok. Tohle povolání bych opravdu nemohl dělat. Přesto balím rád, protože s dárkem předáváte i kus lásky.

 

     Přestože s troškou skromnosti sám sebe považuji za velmi zručného, dnes jsem pochopil, že je jediné povolání, které bych nezvládl. A sice profesionální balič vánočních dárků, vlastně profesionální balič jakýchkoli dárků. I přesto, že většina dárku je ve formě rovnoměrné, pravoúhlé krabice, balící papír tak nějak v mých rukou není schopen kopírovat její povrch. Úhledné zohnutí a přeložení je rovněž problém. Když už zvládnu tuhle první část (pominu-li neustále hledání nůžek, lepící pásky a stužky , tahle svatá balící trojice si se mnou neustále hraje na schovávanou) nastává zoufalé hledání začátku lepící pásky. Nějak mi uniklo odkdy se vyrábí lepící pásky, které nemají začátek a navíc se stále trhají. V zoufalství lepící pásku naříznu nožem, jenže potom je odmotaný kousek tlustý jako prase a dlouho mi nevydrží, ještě k tomu se různě kroutí a cestou se přichytí na papír přesně tam, kam to nechci.

                Poslední fáze je stužka. Většinou utahuji takovou silou, že ji přetrhnu. Udělat mašličku jsem již dávno vzdal, a samozřejmě ustřihnu stužku buď těsně krátkou nebo příšerně dlouhou. A to jsem se dnes zmínil jen o dárcích ve tvaru krabice. V okamžiku,kdy je třeba zabalit měkký dárek nebo dárek jiného formátu (svíčku, kouli, láhev, ježka, atd.) je to v háji. Z mého pohledu je v tomto případě ideální namotat co nejvíce vrstev v různých směrech.

     Podle mne je zabalený dárek něco jako lidské tělo. Na obalu nezáleží, je to jen slupka, ale samotný dárek je jako duše. Takže to podstatné, přátelé, ať už dostanete dárek jakkoli zabalený, je, že byl vždy balen s láskou, neboť i pod nevzhledným obalem se skrývá láska a radost z dávání. Přeji vám všem hodně krásných zabalených dárků, nekonečně mnoho lásky a radosti u vánoc či jakékoli jiné oslavy.

     V dnešní lekci si poradíme s balením živých dárků. Tenhle příspěvek jsem nemohl zveřejnit dříve, než můj milovaný syn obdrží pod stromečkem dvě vodní želvy. Celou dobu jsem přemýšlel, jak zabalit živý dárek. 

     Nejvhodnější řešení je to, že želvy vhodím do rovnoramenné pravoúhlé krabice, což mi balení značně usnadní. Ale protože mám rád výzvy, uvažoval jsem o jiném balení. Řekl jsem si, že každou želvu zabalím zvlášť. Ale jak je donutit, aby se nehýbaly. Uvažoval jsem o tom, že bych je dal před štědrým večerem do mražáku. Koneckonců lidé se taky zamrazují a pak se oživují. Tedy je to alespoň jedna z teorií jaxi prodloužit život. Jenže co když mi při vyndávání z mražáku želvička upadne a roztříští se na tisíc kousků. Se skládáním puzzle taky nemám dobré zkušenosti. Byť má v krunýři jen 6 otvorů, pravděpodobnost, že ji složím špatně je dost vysoká. Zaměním-li končetiny, nebo dám hlavu místo ocasu, mohla by couvat jako rak. 

     Další variantou bylo zabalit je naživo. Spočítal jsem si kolik asi ujde za hodinu, a kdybych ji dal pod stromeček asi hodinu před rozbalováním dárků, pořád by se pohybovaly v prostoru obýváku. Abych se vyvaroval jejich přílišného vzdálení se, mohl jsem je uvázat mašličkou ke stromku, ale co kdyby se nějak blbě omotaly a uškrtily se. No, prostě balení živých tvorů je opravdu obtížné. 

     A co grýnpýs. Co když se živí tvorové vůbec nesmí balit nebo dávat jako dárek pod stromeček. Nerad bych skončil v Bruseru někde u soudu. Co když želvičky zavolají na horkou želví linku a nahlásí mne za týrání zvířat. V Norsku odebírají za daleko menší přestupky děti. Proboha, co kdyby trestem za týrání želv bylo doživotní nošení krunýře… všechny tyhle myšlenky se mi honily hlavou.
Zcela jistě a oprávněně se ptáte, jak to vlastně všechno dopadlo. Ze všech těchto úvah, místy až bizarních, impresionistických či dadaistických, však zcela možných, mne vysvobodila až moje milovaná žena, jenž je pro mne neutuchající inspirací a provází moji duši i tělo tímto pro mne zmateným světem.     

     Navrhla, ať přes aqárko se želvama prostě přehodíme vánoční ubrus. V ten moment mne sice napadlo, proč tedy vánoční ubrus nepřehodíme rovnou přes všechny dárky pod stromečkem, ale s touto myšlenkou jsem raději nahlas nepřišel. Zatím jsme všichni spokojeni, želvičky i celá naše rodina. V příštím díle si řekneme jak zabalit rychleji se pohybující zvířátka. Například vlaštovku nebo geparda. Tosh tak.

Autor: Pavel Remeš | sobota 29.12.2018 9:22 | karma článku: 11,53 | přečteno: 291x
  • Další články autora

Pavel Remeš

Riduál je rituál pro dva.

Rituál je krásné slovo. Kdyby se místo písmenka T dalo písmenko D, vznikl by z toho RIDUÁL . Byl by to vlastně rituál pro dva.

21.11.2023 v 22:58 | Karma: 5,60 | Přečteno: 83x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Stoupněte si do fronty, i když tu žádná není .....

někdy se striktně držíme předpisů a nařízení a neuvědomíme si, jak to může být v určité situaci směšné. Jsme obětí nařízení, která nám zatemňují mozek a vlastní uvažování či vyhodnocení situace je nám vzdálené.

2.11.2023 v 22:48 | Karma: 16,95 | Přečteno: 345x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Jaxem se tuto planetu zachránit rozhodl

jak každý z nás může ihned na záchranu planety přispět. Stačí se omezit v maličkosti - v počtu výdechů.

15.7.2023 v 3:04 | Karma: 17,30 | Přečteno: 257x | Diskuse| Ostatní

Pavel Remeš

Identifikuji se jako kůň a na podzim vyhraji velkou pardubickou.

zdá se, že dnes může být kdokoli kýmkoli či čímkoli. Fantazie či porucha osobnosti nezná mezí a tak trošku popustím uzdu fantazie neb vše možným zdá se být.

10.7.2023 v 0:40 | Karma: 28,51 | Přečteno: 572x | Diskuse| Osobní

Pavel Remeš

Co mi dalo koronavirové období

Hodně se o situaci s covidem napsalo a ještě napíše. Spousta protichůdných informací. Ze svého pohledu naprostého lajka napíšu dvě věci, které jsem si v souvisloti s covidem a jeho obdobím uvědomil.

4.6.2020 v 22:36 | Karma: 14,00 | Přečteno: 347x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 612x
Mam rad sport, hudbu, film, knihy. Nechci komentovat vnější svět. Chci jen zaznamenávat svoje drobné každodenní postřehy. Věřím v dobro a selský rozum. Moje pravda nemusí být stejná jako vaše, ale dovolte mi v ní věřit. Chci, aby se mezi nás opět vrátila láska, pokora, úcta, tolerance a respekt

Seznam rubrik